Emotie detectie in klantcontact

Emotie detectie voor klantcontact

Klantcontact sentimentanalyse en emotie detectie

Bij emotie denken we aan de beleving van geluk, vreugde, angst, boosheid en verdriet. Emotie kan door een situatie of gebeurtenis worden opgeroepen. Een klant kan emoties hebben over persoonlijke psychologische omstandighedend wat tot uiting komt in het klantcontact. Dit is het sentiment als gevolg van de mentale houding van de klant of klantcontact medewerker. Bij een contact center met vele klantinteracties is het goed om route causes te analyseren en hiervan te leren.

Wat is het verschil tussen emotie en sentiment?

Definitie van emotie en sentiment

  • Emoties kunnen worden gedefinieerd als complexe psychologische toestanden
  • Een sentiment kan worden gedefinieerd als een mentale houding; een gedachte die is beïnvloed door emotie

Een sentiment kan worden gedefinieerd als een mentale houding. Het is een gedachte die is beïnvloed door emotie. Een gevoel stelt het individu, zoals de klant of klantcontact medewerker, in staat om zijn emotie door expressie over te brengen.

Wat heb je als organisatie en klantcontact medewerker in de hand om hierop te sturen? Met sentiment analyse krijgt u inzicht in oorzaken van het sentiment in de klantinteracties. Uit expressies, woordkeuzes van zowel de klant als de agent is snel helder hoe prettig of onprettig een klantinteractie verloopt. Dan is het goed om te weten waardoor dit gedreven wordt en wat hieruit te leren is.  

Met sentimentanalyse, onderdeel van interaction analytics, krijgt u inzicht in het sentiment van 100% van alle klantinteracties. Dit wordt gemeten op basis van de inhoud (woorden en woordcombinaties) van de klantinteracties, telefoongesprekken.

Neem contact met ons op voor meer informatie of een demo: 070 350 4500.

Emotie detectie in klantcontact

Emotie detectie voor klantcontact

Klantcontact sentimentanalyse en emotie detectie

Bij emotie denken we aan de beleving van geluk, vreugde, angst, boosheid en verdriet. Emotie kan door een situatie of gebeurtenis worden opgeroepen. Een klant kan emoties hebben over persoonlijke psychologische omstandighedend wat tot uiting komt in het klantcontact. Dit is het sentiment als gevolg van de mentale houding van de klant of klantcontact medewerker. Bij een contact center met vele klantinteracties is het goed om route causes te analyseren en hiervan te leren.

Wat is het verschil tussen emotie en sentiment?

Definitie van emotie en sentiment

  • Emoties kunnen worden gedefinieerd als complexe psychologische toestanden
  • Een sentiment kan worden gedefinieerd als een mentale houding; een gedachte die is beïnvloed door emotie

Een sentiment kan worden gedefinieerd als een mentale houding. Het is een gedachte die is beïnvloed door emotie. Een gevoel stelt het individu, zoals de klant of klantcontact medewerker, in staat om zijn emotie door expressie over te brengen.

Wat heb je als organisatie en klantcontact medewerker in de hand om hierop te sturen? Met sentiment analyse krijgt u inzicht in oorzaken van het sentiment in de klantinteracties. Uit expressies, woordkeuzes van zowel de klant als de agent is snel helder hoe prettig of onprettig een klantinteractie verloopt. Dan is het goed om te weten waardoor dit gedreven wordt en wat hieruit te leren is.  

Met sentimentanalyse, onderdeel van interaction analytics, krijgt u inzicht in het sentiment van 100% van alle klantinteracties. Dit wordt gemeten op basis van de inhoud (woorden en woordcombinaties) van de klantinteracties, telefoongesprekken.

Neem contact met ons op voor meer informatie of een demo: 070 350 4500.